Tourism in Skåne är en av de aktörer som aktivt arbetar för att göra Skåne till Europas mest innovativa region. Genom att introducera och arbeta strukturerat med affärsutveckling, tjänsteinnovation och långsiktiga strategier för tillväxt hoppas Tourism-bolaget kunna uppnå en rejält tillspetsad vision: Att senast 2014 göra Skåne till en av Sveriges två mest besökta destinationer.
För att lyckas är det viktigt att besöksnäringen, kommunerna och regionen arbetar tillsammans. Tourism in Skåne tar under våren fram flera inspirationsrapporter med goda exempel och analyser. Idag torsdag släpps rapporten som handlar om Tjänsteinnovation och tillgänglighet.
Här kan man bland annat läsa om hur Skåne ska bli en besöksdestination 365 dagar om året och att det inom kort blir möjligt att boka hela sin Skåneresa via nätet; 20 000 produkter, 3 500 företag och 33 kommuner. Den största i sitt slag i Sverige.
Rapport 1, som kom i januari, handlar om produkt- och destinationsutveckling. Här kan man läsa om att Skåne 2011 blir en snödestination av rang samt kika på Skandinaviens största shoppingcenter.
* Ladda hem rapport 2
* Ladda hem rapport 1
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar